Wydział Sztuki - Pracownia podstaw projektowania z modelowaniem

Wydział Sztuki Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

Pracownia podstaw projektowania z modelowaniem

Prowadzący:mgr Grzegorz Sowiński (grzegorz.sowinki@ujk.edu.pl)

Miejsce realizacji: sala nr 14 i 17

Program zajęć opiera się na wprowadzeniu ogólnym do projektowania obejmującym zapoznanie w stopniu podstawowym z obszarami projektowania oraz rolą projektanta we współczesnym świecie – w kontekście społecznym, kulturowym i gospodarczym, oraz na przeprowadzeniu serii ćwiczeń praktycznych realizajujących pojedynczo lub zbiorowo kluczowe zagadnienia w obszarze podstaw projektowania, ze szczególnym uwzględnieniem procesu projektowania w tym metod badawczych (MAKE-TEST-LEARN). Fundamentalnym elementem jest nabycie umiejętności analizy i syntezy zaobserwowanych w otoczeniu zjawisk i wykorzystanie ich dla celów projektowych. W efekcie student poznaje w stopniu podstawowym poniższe zagadnienia:

  • zależności użytkownik-produkt
  • wpływ aspektów funkcjonalnych na formę
  • wpływ procesu użytkowego na formę
  • wpływ aspektów technicznych na formę
  • uwarunkowania materiałowo-technologiczne
  • pojęcie struktury w ujęciu wzorniczym
  • forma przestrzenna jako komunikat
  • kompozycja przestrzenna
  • metodyka projektowania
  • modelowanie jako element procesu projektowania
  • rozwój zdolności twórczego myślenia

 

Ilości i zakres tematyczny ćwiczeń są różne, sumarycznie realizują powyższe zagadnienia przewidziane w kursie zajęć.

Etapy ćwiczeń:

przedstawienie tematu, wykład towarzyszący, analiza tematu ćwiczenia, zebranie bazy danych dot. tematu, koncepcje wstępne, ewaluacja rozwiązań, realizacja i rozwój wybranego wariantu, projekt prezentacji, oddanie materiału finalnego (projekt/model wraz z dokumentacją)

Forma zaliczenia:

zaliczenie z oceną, na podstawie obecności, aktywnego uczestnictwa w zajęciach, poprawnego wykonania zadań realizowanych w toku studiów,  poprawnie zrealizowanego procesu projektowego, systematyczności i postępów w pracy,

Kryteria oceny:

przygotowanie wymaganego zakresu i formatu pracy (w zależności od tematu), metodyka, kreatywność, jakość realizacji w kontekście merytorycznym i prezentacyjnym, aktywny udział w zajęciach, systematyczność i samodzielności podczas realizowania prac

 

 

Dokumentacja fotograficzna z przykładowych realizacji

Skip to content