mgr Mikołaj Sęczawa
Mikołaj Sęczawa
Artysta intermedialny łączący malarstwo, grafikę, animację, fotografię i nowe technologie w poszukiwaniu nowych form ekspresji wizualnej. W centrum jego zainteresowań znajduje się miejski pejzaż oraz dynamiczna relacja między światem analogowym a cyfrowym. Sęczawa bada, jak technologia zmienia sposób postrzegania przestrzeni i pamięci, a także w jaki sposób błędy i zakłócenia mogą stać się istotnym elementem narracji wizualnej.
Motyw błędu stanowi istotny punkt odniesienia w jego twórczości – traktuje go nie jako niedoskonałość, ale jako wartość estetyczną i konceptualną. W swoich pracach świadomie wykorzystuje glitch, cyfrowe deformacje i zakłócenia, które przenosi na płótno lub integruje z grafiką i animacją. Eksperymentując z tym, co przypadkowe i nieprzewidywalne, kwestionuje granice między tradycyjnymi i cyfrowymi środkami wyrazu.
Sęczawa eksploruje również obszar sztuki interaktywnej, w szczególności rozszerzonej rzeczywistości (AR). Tworzy obrazy, które w kontakcie z technologią ożywają, wykraczając poza swoje materialne ramy i angażując widza w nowe doświadczenie wizualne. Jego prace redefiniują przestrzeń miejską, łącząc elementy rzeczywiste i wirtualne w spójną, wielowarstwową narrację.
Jego podejście do sztuki to nieustanne eksperymentowanie i poszukiwanie nowych sposobów łączenia tradycji z nowoczesnością. Pracując na pograniczu malarstwa, grafiki i nowych mediów, nie tylko rejestruje zmieniającą się rzeczywistość, ale również prowokuje do refleksji nad rolą technologii w postrzeganiu współczesnego świata.
Wybrane prace


