Wydział Sztuki - dr Marek Kawiorski

Wydział Sztuki Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

dr Marek Kawiorski

Absolwent Państwowej Szkoły Muzycznej I i II stopnia w Kielcach w klasie skrzypiec. W latach 1999-2004 studiował w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. W roku akademickim 2003/04 przebywał na stypendium naukowym w Ruprecht-Karls-Universität w Heidelbergu. Od 2004 r. pracuje w Instytucie Muzyki (do 2019 r. Instytut Edukacji Muzycznej) Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, pełniąc w latach 2012-2021 r. funkcję wicedyrektora ds. dydaktycznych / kształcenia. W 2015 r. uzyskał stopień doktora w dziedzinie sztuk muzycznych (dyscyplina: kompozycja i teoria muzyki) w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie (temat pracy doktorskiej: „Działalność koncertowa i twórczość skrzypcowa Karola Lipińskiego”; promotor prof. dr hab. Krystyna Juszyńska). Jest autorem m.in. siedmiu monografii w dyscyplinie sztuki muzyczne.

Publikacje:

Monografie:

  1. Słownik angielsko-polski terminów muzycznych, Kielce 2023.
  2. Słownik synonimów dla muzyków, Kielce 2021.
  3. Tematyczny Słownik Muzyczny, Kielce 2018.
  4. Twórczość skrzypcowa Karola Lipińskiego, Kielce 2017.
  5. Technika skrzypcowa w utworach Karola Lipińskiego, Kielce 2017.
  6. Działalność koncertowa Karola Lipińskiego, Kielce 2016.
  7. Hortus Musicus. Studia monograficzne nad muzyka XVII i XVIII w., Ponidzie Press, Kielce 2009.

 Rozdziały w monografiach:

  1. Fakturalno-kontrapunktyczne modyfikacje w Wariacjach goldbergowskich BWV 988 Jana Sebastiana Bacha; Music Art XXI Century – History, Theory, Practice: Collection of Materials and Theses XIII; International Scientific and Practical Conference Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University; ISSN 2518-721X, Drohobycz 2023.
  2. Tonalność i technika kontrapunktyczna 6 motetów Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego [w] „Musica Sacra”, red. Jacek Bramorski; Akademia Muzyczna Gdańsk 2010 r., s. 112-129.
  3. <Forma sonatowa> i <forma pierwszej części koncertu> w refleksji teoretycznej XVIII i XIX w. [w:] „Музична освіта України: проблеми теорії, методики, пракики”, Drohobycz (Ukraina) 2015, s. 10-25.
  4. Tonalność i technika kontrapunktyczna 6 motetów a cappella G. G. Gorczyckiego [w:] Musica Sacra 5, red. Jacek Bramorski, wyd. Akademia Muzyczna im. S. Moniuszki w Gdańsku, Gdańsk 2010, s.112-129.
  5. Twórczość kompozytorska Kamila Koseckiego jako przykład sukcesu w kształceniu muzycznym [w:] „Perspektywy i zagrożenia kształcenia muzycznego”, red. Ewa Kumik i Grażyna Poraj, wyd. Akademia Muzyczna im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, Łódź 2011, s. 255-262.
  6. Drohobych State Ivan Franko Pedagogical University; Music art XXI Century – History, Theory, Practice; „Twórczość kompozytorska na akordeon Jerzego Mądrawskiego na podstawie wybranych utworów kameralnych”.

 

 

Powrót

Skip to content