dr Agata Wiśniewska-Gołębiowska
Urodziła się w Warszawie w rodzinie muzyków, ukończyła szkoły muzyczne I-go i II-go stopnia w rodzinnym mieście grając na fortepianie i flecie. Studia na wydziale wokalno-aktorskim warszawskiej Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina, w klasie prof. Urszuli Trawińskiej-Moroz, ukoronowało otrzymanie Dyplomu z Wyróżnieniem. W czasie studiów dwukrotnie otrzymywała Nagrodę Ministra Kultury i Sztuki dla najlepszych studentów uczelni artystycznych w Polsce. Sztukę śpiewu doskonaliła na licznych kursach i konsultacjach pod kierunkiem Hanne-Lohre Kuhse, Iriny Archipowej, Elly Ameling, Noelle Barker, Elio Battaglii, Marleny Malas, Sieuw Tuan Loh, Eleny Nentwig, Joan Sutherland, Sety del Grande, Jean-Pierra Blivet. Jest laureatką Pierwszej Nagrody (Grand Prix), Nagrody Oratoryjnej oraz Nagrody Specjalnej im. Alex de Vries na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Królowej Elżbiety w Brukseli (1988), a także zdobywczynią Pierwszej Nagrody w Dziedzinie Operetki na Międzynarodowym Gaskońskim Konkursie Wokalnym we Francji (1999).
Debiutowała rolą Królowej Nocy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej. Kreując główne role kobiece występowała na liczących się europejskich scenach operowych m. in. w Wiedniu (Wiener Staatsoper, Theater an der Wien), Sztokholmie (Drottningholm Theatermuseum), Brukseli (Théâtre Royal de la Monnaie), Antwerpii (De Vlaamse Opera), Liège (Théâtre de la Place) oraz w teatrach polskich: w Szczecinie, Krakowie i Warszawie (Opera Kameralna, Teatr Wielki, Polski Teatr Muzyczny).
Śpiewała w bardzo wielu renomowanych salach koncertowych Europy, Ameryki (USA, Kanada) i Dalekiego Wschodu (Japonia, Chiny). Współpracowała z wybitnymi dyrygentami, jak Nicolas Hornoncourt, Arnold Östman, Sylvain Cambreling, Grant Llewellyn, Emil Tchakaroff, Theodor Guschlbauer, Harald Williams, Guido Rumstadt, Edmond Saveniers, Hugues Reiner, Pierre Bartholomée, Patrick Peire, Georges Octors, Hans Zender, Jan Caeyers, Hermann Max, Ruben Silva, José Maria Florencio, Ewa Michnik, Ryszard Dudek, Wojciech Michniewski, Szymon Kawalla i inni. Wielokrotnie bywała zapraszana do uczestnictwa w czołowych europejskich festiwalach muzycznych, przykładowo: Festival van Vlaandern (Belgia), Wiener Festwochen (Austria), Festival Languedoc-Roussillon (Francja), Bergen Festival (Norwegia), Festival de Wallonie (Belgia). Jej występy zarejestrowane zostały przez stacje radiowe i telewizyjne wielu krajów (Polski, Belgii, Austrii, Szwecji, Francji, Niemiec, Luksemburga, Martyniki i Chin). Jako kameralistka przez wiele lat występowała z japońskim gitarzystą Ichiro Suzuki, stale też współpracuje z organistą Karolem Gołębiowskim.
Artystka prowadzi bardzo aktywną działalność koncertową (recitale, wieczory pieśni, koncerty muzyki kameralnej, koncerty symfoniczne, oratoria) oraz nagraniową. Jej bardzo rozległy repertuar obejmuje wszystkie epoki, style i gatunki muzyczne. Głosu Agi Wińskiej posłuchać można na kilkunastu płytach CD, a jej wykonanie roli Konstancji w mozartowskim „Uprowadzeniu z Seraju” dwukrotnie doczekało się wersji filmowej. Sprawdziła się także w roli reżysera spektakli muzycznych, a jej największym osiągnięciem w tej dziedzinie było przygotowanie produkcji „Wesołej wdówki” (The Merry Widow) dla Brussels Light Opera Company (2005).
Agata Wiśniewska-Gołębiowska od lat prowadzi też działalność pedagogiczną. W 2009 roku na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu uzyskała dyplom w zakresie nauczania śpiewu solowego, a w 2016 roku na Wydziale Wokalno-Aktorskim Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie nadano jej stopień Doktora Sztuki w dziedzinie sztuk muzycznych, w dyscyplinie artystycznej Wokalistyka. Jako nauczyciel śpiewu solowego oraz śpiewu estradowego pracowała w następujących placówkach w Belgii: w Królewskim Konserwatorium w Brukseli, w Konserwatorium im. Maurice’a Guillaume’a w Châtelet, w szkole artystycznej o profilu musicalowym „Artendance” w Wavre, w miejskiej szkole muzycznej „Amadeus” w Quiévrain oraz w Towarzystwie Muzycznyl „Cavatina” w miejscowości Villers-Perwin. Od 2017 roku prowadzi zajęcia w Instytucie Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Ponadto, począwszy od 1995 roku regularnie prowadzi wokalne kursy mistrzowskie w różnych krajach, a także zasiada jako juror w międzynarodowych konkursach sztuki wokalnej.