Pracownia projektowania gier i animacji
Prowadzący: dr Jakub Matys (jakub.matys@ujk.edu.pl)
Miejsce realizacji zająć: sala 108 Instytutu Sztuk Wizualnych UJK w Kielcach
Pracownia stanowi interdyscyplinarne środowisko twórcze, w którym studenci rozwijają umiejętności związane z projektowaniem gier komputerowych oraz animacją 2D i 3D. Zajęcia łączą elementy grafiki, narracji wizualnej, modelowania, animacji i podstaw programowania.
W ramach kursu studenci zapoznają się z podstawami grafiki koncepcyjnej, projektowania postaci, obiektów oraz przestrzeni wykorzystywanych w grach. Uczą się zasad animacji poklatkowej (2D) i trójwymiarowej (3D), zdobywając doświadczenie w pracy z profesjonalnymi narzędziami, takimi jak Blender i ZBrush. Poznają procesy modelowania, teksturowania, riggowania i animowania obiektów.
Integralną częścią programu jest nauka podstaw programowania oraz praca w środowisku Unity, jednym z najpopularniejszych silników do tworzenia gier. Studenci uczą się budować proste interakcje, animacje i struktury gier, a także wdrażać projekty graficzne do środowiska interaktywnego.
Pracownia przygotowuje do pracy w zespołach projektowych i umożliwia realizację autorskich koncepcji gier i animacji – od etapu szkicu koncepcyjnego po w pełni funkcjonalny prototyp.
Poniżej przykłady realizacji
Projekt postaci – gra CP2077
Projekty postaci