Wydział Sztuki - Design Społeczny – studia drugiego stopnia (magisterskie)

Design Społeczny – studia drugiego stopnia (magisterskie)

Specjalistyczny kierunek związany z projektowaniem wzornictwa szczególnie nakierowanego na potrzeby społeczne w obszarze tworzenia koncepcji produktowych i komunikacji wizualnej. Program kształcenia, pozwala na uzyskanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu projektowania 2d i 3d w oparciu o nowoczesne technologie, eksperymenty z tworzeniem i zastosowaniem różnorodnych materiałów, konstrukcji, uwzględniających myślenie wpisujące się w priorytety zrównoważonego rozwoju, środowiska inkluzywnego przyjaznego człowiekowi i naturze.

Absolwent kierunku Design społeczny posiada pełne kwalifikacje artystyczne w obszarze projektowania produktu i komunikacji wizualnej, wykorzystując swoją szeroką wiedzę, doświadczenia i kompetencje do łączenia obu tych obszarów w celu kreowania kompleksowych rozwiązań projektowych służących różnym grupom społecznym. Zna konteksty teoretyczne, prawno-marketingowe, uwarunkowania pracy w zespołach stając się przygotowanym do pracy jako koordynator i współpracownik, zdolnym do współdziałania z instytucjami, w tym organami samorządowymi, organizacjami pożytku publicznego, firmami, ekspertami innych dyscyplin, których opinia może stanowić istotny wkład w rozwój koncepcji projektowej. Będzie posługiwał się językiem obcym na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Projekt klocków sensorycznych autorstwa studentki Zuzanny Malec, opracowany pod kierunkiem dr hab. Anny Miarki, prof. UJK

 

Dalsze perspektywy kształcenia:

Absolwent uzyskuje tytuł magistra i jest przygotowany do podjęcia studiów wszkole doktorskiej w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki, ze szczególnym uwzględnieniem subdyscypliny sztuk projektowych. Może także rozwijać się artystycznie i zawodowo w ramach studiów podyplomowych, kursów kwalifikacyjnych.

Studia na kierunku Design społeczny to oferta dla osób:

  • zainteresowanych rozwojem, projektowym w jednym z najbardziej kreatywnych i wszechstronnych obszarów, w którym wciąż poszukuje się nowych rozwiązań użytkowych i wizualnych w obszarze projektowania produktów, przestrzeni i usług.
  • wrażliwych na potrzeby społeczne, umiejących dostrzegać i analizować problemy wynikające ze zmian struktury społecznej w kraju i na świecie, obdarzonych empatią pozwalającą na rozwijanie i wdrażanie idei universal design,
  • zainteresowanych projektowaniem koncepcji 2d i 3d, wspomagających rozwój człowieka, w tym m.in. edukację, terapię, rehabilitację,
  • chcących eksperymentować z nowymi materiałami, technologiami – poszukując rozwiązań przyjaznych środowisku, użytkownikom,
  • osób otwartych na świat, kreatywnych, poszukujących wyzwań, niestandardowych dróg rozwoju.

Projekt zestawu klocków gry pamięciowo-terapeutycznej „Świat Emocji” dla dzieci niewidomych i niedowidzących, zrealizowany w ramach prac przedwdrożeniowych, finansowanych z Funduszy Europejskich – Projekt „Inkubator Innowacyjności 4.0”, zarejestrowany jako wzór przemysłowy przez Urząd Patentowy pod nr. 28542 Zespół projektowy: dr hab. Katarzyna Ziołowicz, prof. UJK – kierownik, dr Maciej Zdanowicz, Kinga Pająk – studentka

Zestaw do rehabilitacji manualnej RED SEA autorstwa dr hab. Anny Miarki, prof. UJK

 

Postępowanie rekrutacyjne obejmie:

  1. w przypadku absolwentów kierunków studiów w dyscyplinie sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki: konkurs dyplomów (najniższa ocena na dyplomie pozwalająca na uwzględnienie w procesie rekrutacji: 4,0); dodatkowe kryterium stanowi średnia ze studiów,
  2. w przypadku absolwentów innych kierunków studiów: przegląd portfolio prac plastycznych z zakresu rysunku, malarstwa i tematyki studium szeroko pojętej rzeczywistości, w tym martwej natury, architektury, pejzażu, postaci ludzkiej oraz rozmowę z kandydatem sprawdzającą jego myślenie projektowe.

>>> Szczegółowe kryteria rekrutacji <<<

Przejdź do treści